U posljednje vrijeme često po medijima slušamo o obrazovanju i pojmu STEM. STEM je akronim koji na engleskom jeziku označava četiri obrazovna područja - science (znanost), technology (tehnologija), engeneering (inženjerstvo) i mathematics (matematika). Međutim, sve se više u ovaj akronim počinje ubacivati i još jedno slovo - A for arts (umjetnost).

Upravo na tim interdisciplinarnim vrijednostima počiva i naš Tinker Labs program. Integracija umjetnosti u područja znanosti dopušta nam da oblikujemo program prema interesu svakog djeteta te mu omogućujemo da već od malih nogu upozna svoje naklonosti prema određenoj obrazovnoj disciplini.

Blog Article Figure

STEM zanimanja danas su uglavnom deficitarna i većina se mladih još uvijek u manjem broju odlučuje za ove studije, ali porast interesa povećava se iz dana u dan. Svakako, dobar je podatak i to da su STEM zanimanja u svijetu pa čak i u Hrvatskoj uglavnom vrlo dobro plaćena, pa je i to dodatna motivacija za razmišljanje o budućnosti u STEM-u. Rano učenje STEM područja djeci otvara vrata prema kritičkom i logičkom zaključivanju i razmišljanju već od predškolske dobi, a uključivanje i umjetnosti, odnosno STEAM pristupa potiče djecu na razmišljanje o dizajnu i inženjerstvu na osnovi znanosti i matematike. STEAM potiče kreativan pristup i traženje kreativnih rješenja problema.

STEM I STEAM DANAS

Bez obzira čime će se pojedinac baviti, STEM predmeti bit će mu potrebni za uspješno snalaženje na sadašnjem i budućem tržištu rada. Ako je pojedinac društveno-humanistički obrazovan, kvalitetno poznavanje matematike omogućit će mu preciznost i sistematičnost. Također, bez poznavanja suvremenih IT tehnologija, računala i pretraživača, uskoro nećemo biti u mogućnosti da kupimo čak ni kartu za prijevoz ili pogledamo kakvo nas vrijeme očekuje. Brojni primjeri iz svakodnevnog života potiču svjetske stručnjake da stalno naglašavaju koliko su STEM znanja važna i koliko su suvremene škole važne da ova znanja i predmete učine jednako dostupne svima.

Blog Article Figure