Istraživanja su u posljednjih pedeset godina iz korijena promijenili način na koji učitelji i znanstvenici razumiju kognitivne sposobnosti mlađe djece. Sada je sveopće prihvaćeno mišljenje da djeca predškolske dobi imaju dobro razvijene unutarnje teorije o prirodnom i društvenom svijetu te da su čak i u vrlo ranoj dobi sposobni donositi kompleksne i znanstvene zaključke. Najvažnije od svega je činjenica da su djeca vrlo aktivno i prirodno zainteresirani za znanost koji, kada imaju potporu odraslih, vrlo rado istražuju, eksperimentiraju i uče o prirodnom, znanstvenom i društvenom životu oko sebe.

Djeca uče poput znanstvenika na mnoge načine. Istraživanja pokazuju da se može pronaći osam praksi koje se podudaraju s načinom učenja djeteta.

  • 1. Pitanje pitanja (za znanost) i definiranje problema (za inženjerstvo)
  • 2. Razvijanje i korištenje modela
  • 3. Planiranje i izvođenje istraživanja
  • 4. Analiziranje i tumačenje podataka
  • 5. Korištenje matematike i računalnog razmišljanja
  • 6. Osmišljavanje objašnjenja (za znanost) i rješenja problema ( za inženjerstvo)
  • 7. Suočavanje s argumentiranom raspravom
  • 8. Skupljanje, evaluacija i prenošenje informacija

Blog Article Figure
Razvijanje i korištenje modela

Istraživanja pokazuju da eksperimentiranje sa znanošću zapravo može potaknuti znatiželju djeteta za otkrivanjem svijeta kroz prizmu inženjerstva, može ih motivirati za nastavak učenja, a iz tog procesa dobiju saznanje da je rad znanstvenika i inženjera ustvari kreativan proces - onaj koji duboko pogađa svijet u kojem živimo.

Djeca nisu samo sposobna učiti o znanosti u svojim razvojnim godinama, već su znanstvenici dokumentirali činjenicu da djeca svakodnevno uče i propitkuju o znanosti u svojim životima.

Važan kontekst za rano učenje znanosti uključuje:

  • • Svakodnevno okruženje poput razgovora s roditeljima ili istraživanje prirodnog svijeta
  • • Posebno osmišljeno područje za učenje, primjerice posjeti muzejima ili znanstvenim centrima i domovima tehnike
  • • Formalne i neformalne institucije za učenje
Blog Article Figure
Pitanje pitanja i definiranje problema

Kroz ova će iskustva djeca razviti vještine povezane uz znanost te će htjeti istraživati svoje znanstvene sposobnosti koristeći alate i znanstveni jezik. Nova istraživanja pokazuju da će ovakvi ishodi učenja imati dugoročne posljedice na djecu kada krenu u školu i mogu oblikovati njihov afinitet prema različitim znanostima i njihovoj primjeni u svakodnevnom životu.